ادیان فلسفه وجودی خود را بیداری، آموزش و هدایت مردم میدانند و اینکه مردم بدانها در همه برهههای زمانی اقبال نسبی دارند؛ نشان از نیاز پایدار انسان به هدایت دارد. به تعبیری مردمان از فراخوانها و دعوتهای محیط خود متاثر و هدایت پذیرند و ادیان در پاسخ به این دسته از نیازها، پا به عرصه وجود گذاشتهاند.
در این سلسله نوشتارها، مفهوم «هدایت دینی» مورد اهتمام بوده و از نگاهی آسیبشناسانه به بررسی ارکان و ابزار تبلیغ در دنیای معاصر اسلامی – شیعی پرداختهایم؛ که حاصل آن چهار کتاب به شرح زیر است:
کتاب اول: هدایت در عصر رسول الله (ص)؛
کتاب دوم: هدایت در عصر پساپیامبری – حکومت دینی و دشوارههای آن؛
کتاب سوم: هدایت در عصر پساپیامبری – جهاد ابتدایی و دشوارههای آن؛
کتاب چهارم: هدایت در عصر پساپیامبری – امر به معروف و نهی از منکر و دشوارههای آن .